Spring til indhold

Referart bestyrrelsesmøde 20-02-2025

HAN – bestyrelsesmøde

Torsdag, d. 20. februar, 2025

 

Til stede: Kurt Karlsen, Henrik Hansen, Poul Harald Holm, Marc Bischoff, Randi Sørensen.

Fraværende med afbud: Jytte Rasmussen, Alexandr Bogdanov

 

DAGSORDEN:

 

  • Overordnet:
  • Nyhedsbrev fra Landsbykoordinator: Vi hæfter os ved Landsbykoncerterne (Aktivitets-udvalget) og kursus for udviklingsplaner. PH skriver til Connie omkring det.
  • Opfølgning:
    • Logo/belysning: Kurt hører Peder om belysningen på huset, som forsvandt ifm. elektrikerarbejde i lejligheden. Vi undersøger også, hvordan vi kan få lov at styre timerfunktionen. Vi køber et spotlight til at oplyse skiltet, som kan tilkobles på samme elektrikerregning.
    • Trappen op til terrassen: Vi må afvente, siger Peder. Kurt presser på.
  • Ekstraordinær generalforsamling:
    • Nyt regnskabsår: Først fra 1/1-26 laver vi nyt regnskabsår. 1/10 – 31/12 bliver et ”overgangsregnskab”.
    • Næste generalforsamling: Vi fastholder vores ordinære GF i oktober 25, hvor vi godkender ændringen. Vi inviterer Connie.
    • Vi laver Fællesspisning til april, hvor vi selv laver maden. Grilmad (Kurt), Kartoffelsalat (Randi), salat (PH), dessert (Marc), diverse indkøb (Henrik). Henrik undersøger, om vi kan få en gasgril af Majbritt.
  • Forretningsorden: Marc forsøger at få konverteret PDF over til Word. Vi gennemgår næste gang.
  • Dokumentarkiv: PH undersøger Google Drev og får etableret et fælles arkiv. Kan vi lave begrænset adgang, så ikke alle kan slette filer. PH som administrator.

 

  • Økonomi:
  • Diverse registreringer: Alle registreringer er på plads i Virk.dk, E-Boks, Coop, Andelskassen, MobilePay. PH skal have adgang til E-Boks.
  • Mobil og mail: Er oprettet. Fremover vil alle kontaktoplysninger være centreret omkring Notmark Gl. skole. Kurt sætter postkasse op og Henrik retter alle oplysninger på Hjemmesiden. Aktiv-Sønderborg foreningsportal, Erhvervsservice og Connie skal også have besked.
  • Regnskab: Regnskabet er lavet. Randi og PH laver aftale om regnskabsafslutning.
  • Status: Vi har nu kr. 14.800 + ca. 2.000 i kassen. Der kommer 15.000 + 7.500,- her i marts. I alt ca. kr. 35.000,- (arbejdsdagen var dyr…. vær opmærksom på at købe billigt ind).
  • Budget: 2024-2025 kommer til at køre budgetløst. Vi præsenterer budget 2026 til GF i oktober. Derudover styrer vi ud fra principper om styring af de kr. 15.000 til vedligehold og 7.500,- til administration. Vi skal løbende have likvid overskud på kr. 20.000,- og hvor beløb på over kr. 5.000,- altid skal ind over bestyrelsen.

 

 

  • Huset:
  • Næste arbejdsdage:
    • Fredag 15.00 – 21.00 og lørdag 9.00 – 12.00
    • Status: Ekstra maling, isolering af skabslåge til skunk, Michael spartler væg, PH maler væg færdig 1. gang.
    • Planlægning: PH laver opslag – tilmelding onsdag, Randi laver aftensmad, morgenkaffe (PH)
  • Nyt fra Peder:……………..
  • Gasfyret: Der er skiftet noget i fyret, så nu håber vi at det kører.
  • Digitalt låsesystem: Punktet tages senere

 

  • Udeområdet:
  • Landsbypedel: Vi opretter en landsbypedel-gruppe med både indendørs og udendørs vedligehold. Jan, Kurt og Jesper laver udendørs opgaver, Arne klarer 1. sal og kælderen, Tove styrer rengøring i stueetagen, Majbritt er indkøber. Kurt er tovholder.

 

  • Aktiviteter og udvalg:
    • Oversigt over brugere + brug af lokaler: PH sørger for færdiggørelse af listen.

Drøftelse over lokalernes brug og indretning tages næste gang. Forslag fra PH:

  • Dobbeltrummet laves som færdigetableret møderum (bagrummet skal renoveres)
  • Det gamle køkken deles i 2. Første del bliver depot til borde/stole, anden del bliver serveringsrum med adgang til køkkenet.
  • Det bagerste rum laves til krea-rum/aktivitetsrum. De bløde møbler med borde beholdes, mens den anden halvdel skal ryddes med frit gulv og lydanlægget tilsluttes.
  • Loftrummet indrettes til café med sofaer og caféborde
  • Det store omklædningsrum laves til billardrum

Tænk over det og brug det til inspiration…..

  • Rengøring: Arne vil sikre, at der gøres rent på 1. sal og i kælderen. PH giver besked til Renée.

 

  • Udviklingsarbejde:
  • ”Lege- og Friluftszonen” og Naturbasen: Vi presser på for at få sagsbehandlingen i gang. Ny fondsansøgning afsendt til Friluftsrådet.

 

  • Andet:

 

  • Ny dato:

Mandag, 14. april, kl. 19.00