HAN – bestyrelsesmøde
Mandag, d. 7. august 23
Til stede: Bent, Marete, Poul Harald, Jytte R, Henrik, Jytte B og Tove
Fraværende med afbud:
1) Nyt fra formand/siden sidst:
– Vi mangler tilbagemelding på, om HAN kan løfte Brugerstyrelsens rolle. Vi oplever ikke villighed og
interesse fra de eksterne brugere til at være med i Brugerstyrelsen. Bent følger op på Bjarne.
– Sommerfesten 23 har godt 70 spisende, 20 til ringridning og 5 til kage konkurrence. Vi skal være
bedre til at lave bannere og skilte.
– Poul Harald har sat folderen ”Arrangementer på Notmark Gl. Skole” på pause i øjeblikket pga.
andre opgaver.
– Bookingsystem: Det gamle er låst, og det nye fungerer ikke helt endnu – så lige nu er der
arrangementer i blinde. En booking står lige nu bare som ”HAN”.
– Landsbytopmøde, PH deltog:
o Landdistriktsudvalget lavede undersøgelse over, hvad der er ønsker om at få prioriteret den
kommende tid.
o Mobilitetsforeningen nedlægges og landsbybusserne opsiges, da det ikke er lykkedes at få
dem brugt nok.
o Energi: Der var oplæg om, at det nu er tid for landsbylaugene at byde ind og få del i
fortjenesten – for flere vindmøller kommer, om vi vel det eller ej. Men det gælder også
andre energiformer. PH har tilsagn til at samle et energiudvalg her i HAN – måske er det tid
nu.
2) Nyt fra kasserer:
– Beholdning er nu godt kr. 23.000.
– Vi får pengene tilbage på bordebænke-sæt. Vi bestiller hurtigt nogle nye.
– Vi fik kr. 10.000 fra Hørup Genbrug til køb af stole og kaffemaskine.
– Der er stadig kr. 15.000 øremærket til rengøringen. Rengøringsudvalget skal tage stilling til, om de
vil have det udbetalt som honorarer.
– HAN og Notmark Bylaug deler overskud/underskud til Sommerfesten. Vi har søgt Kommunen om
eventstøtte.
– PH skal i gang med at søge fonde igen.
3) Brug af huset:
– Lejligheden: PH eller Tove hører Ulla om DUI’s flytteplaner her i august. Lejligheden er med til
screeningsmøde på kommunen. Vi hører nærmere.
– PH skal have dialog med Erhvervsservice omkring brugen af banen, klipning, opfordring til
arrangementer. Vi kan skrive i kataloget, at vi har græsarealer til rådighed.
– Der skal følges op på vandskade på loftet med Service og Ejendomme. PH sender kontaktoplysning
til Bent.
– Bent finder et skab til kælderen + et skab til rengøringen til midterrummet. Deadline i løbet af
august.
– Udluftning på toilettet: Vi ansøger kommunen om at lave udluftning på toilettet i stueetagen. Bent
hører Service og Ejendomme.
– Henrik sørger for at alle tekniske ting er i depotet.
– Der mangler et flot skilt ”HAN”. Henrik undersøger, hvad det vil koste og vi har alle øjne og ører
åbne for små fonde og legater.
4) Rengøringen:
– Rengøringsudvalget vurderer, hvorledes hele huset skal rengøres.
– Udvalget tager selv stilling til, hvem der skal have hvad i honorar. Ellers må de bede HAN tage
stilling.
5) Folkeoplysningsudvalget:
Brugere af huset/mulige foreninger:
– Bernersennen (Majbritt Jørgensen)
– Krolf (Ib Hansen)
– Nimbus (Bent Petersen)
– Als Vikingelaug (Henrik Hansen)
– Sebbe Als (Steen Weile)
– Jagtforeningen (Michael Petersen)
– Als Liners
Sebbe Als og Als Vikingelaug ansøger om at blive faste brugere af huset. Vi hører dem, hvilket
behov, de har.
Skal HAN registreres som en folkeoplysningsforening? Vi starter med dette punkt. Bent tager fat
formanden for Folkeoplysningsudvalget.
Vi kontakter derefter hver enkelt gruppe og hører, om de er registreret som forening. Bent
undersøger kriterier – særligt hvis man overgår fra at være en HAN-gruppe til at være en
selvstændig forening.
6) Ny dato:
Tirsdag, d. 3. oktober, kl. 19.00. Tove for hyggen
7) Evt.
– Børneklubben skal have børneattester. PH sørger for dette.